Közlekedés
Székesfehérvár nagyon komoly tanulmánnyal rendelkezik a város közlekedésével kapcsolatosan. Azonban ennek hosszú idők óta csak elméleti része létezik, a gyakorlatban vajmi kevés történt, ami az úthálózattal és a közösségi közlekedésnek beállított buszhálózattal kapcsolatban előre mutatónak lenne mondható! Ezért is van az, hogy társaságunk ennyit foglalkozik a város közösségi közlekedésének anomáliáival, az úthálózattal kapcsolatos tervekkel, és nem utolsó sorban a gyenge színvonalon teljesítő, de rengetegbe kerülő buszközlekedéssel.
Az Új Csóri úttól a Nyugati elkerülő "elválási csomópontjáig" tartó, valamint az Auchantól a Maroshegyig tartó elkerülő szakaszok rangját le kell minősíteni: E szakaszokon több szintbeli csomópont épüljön, mely minden jelentős városi hálózati elemhez adjon kapcsolatot. Emiatt nem érdemes a jelenlegi, rosszul működő Új Csóri úti és az Auchan körforgalmat különszintűvé átépíteni, mert ha kijavítjuk a hálózati hibákat, minden rendbe jön. Addig is elegendő, ha e körforgalmakat, minimális költséggel kétsávos spirál körre szerveznénk át.
Hogyan legyen jobb Székesfehérvár közlekedése?
A felmérés az utazási szokásokrólSzékesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata a Mobilissimus Kft. szakmai közreműködésével készít tervet a helyi autóbuszos közlekedési hálózat és menetrend megújítására. Ennek megalapozására kérdőív készült, mely célja, hogy megismerjék Székesfehérvár és környéke lakosságának közlekedési szokásait.
A kérdőívben az Ön közlekedési szokásaira kérdeznek rá: egyrészt egy jellemző munkanapi utazására, másrészt a buszközlekedéssel kapcsolatos véleményére, továbbá az autózással kapcsolatos tapasztalataira vonatkoznak a kérdések.Kérjük, az alábbi néhány kérdés megválaszolásával segítse a tervezők és Székesfehérvár MJV Önkormányzatának munkáját! A kérdőív kitöltése néhány percet vesz igénybe. A válaszokat 2018. december 7-ig várják. Köszönjük a közreműködését!
Természetesen mi azt szeretnénk, ha a városban a közlekedés és várostervezés szakemberei, valamint a szolgáltatásokat igénybe vevők közösen alkotnának meg egy olyan városi úthálózatot és ahhoz szervesen kapcsolódó közlekedés fejlesztést, melyben a kerékpárutak ( és nem szakaszok), éppúgy beletartoznának, mint az esetlegesen felmerülő kötöttpályás közlekedési megoldások, vagy a buszközlekedés többszereplőssé tétele. Éppen ezért arra kérünk mindenkit, hogy akár elérhetőségeinken, akár az online fórumon írják meg véleményeiket, javaslataikat, hogy vitát generálhassunk!